Review Thule Sleek

Een aantal maanden geleden kreeg ik de mogelijkheid om de Sleek, de nieuwe kinderwagen van Thule te testen. Een maandje op proef, gewoon om mijn mening over de wagen te horen. Ik zei hier meteen ja tegen, want ik werd op de Negenmaandenbeurs al ontzettend nieuwsgierig naar de Thule Sleek. Daar werd deze prachtige nieuwe wagen namelijk geïntroduceerd. Zoals ik al zei: ik kreeg hem niet cadeau, maar in bruikleen. Ik had al een perfecte kinderwagen, maar dat is een gewone wagen zonder mogelijkheid hem uit te bouwen tot duowagen. Ik dacht dat ik daar genoeg aan had, maar in de praktijk bleek dat het toch erg fijn was om beide kinderen te kunnen vervoeren met één wagen, want tsja: een peuter heeft soms gewoon geen zin om te lopen of is moe na een paar kilometer.

De Thule Sleek: een stadskinderwagen

Ik ken Thule vooral van de hardloopwandelwagen en de all terrain kinderwagen. Thule staat voor mij gelijk aan sportiviteit, dus ik was dan ook blij verrast dat ze met een stadskinderwagen kwamen. Zo dienen ze niet alleen de sportieve ouder, wat ik dus niet echt ben, maar ook de ‘gewone’ ouder. Nu woon ik in een dorp en vlakbij de bossen en ik kan je vertellen dat deze Sleek kinderwagen ook prima te gebruiken is in het bos. De schokdemping is namelijk echt fantastisch. De wagen rijdt soepel over stenen, asfalt, klinkers én bospaadjes. Zoals jullie weten heeft Noor erg veel last gehad van reflux, dus ik ben zeer kritisch als het om schokdemping gaat. Een hobbeltje teveel en mevrouw spuugt haar hele maaginhoud uit. Gelukkig is dat met de Thule Sleek nog nooit voorgekomen en daar ben ik ontzettend blij mee. De voorwielen kunnen trouwens op slot gezet worden, zodat ze extra goed geschikt zijn voor oneffen terrein.

Van gewone wagen naar duo-wagen

Wat ik het tofste vind aan de Thule Sleek is dat je hem niet alleen kunt gebruiken als gewone kinderwagen, maar dat hij ook om te bouwen is naar een duo-wagen. Die duo-wagenfunctie is precies waarom ik deze wagen zo graag wilde testen. Ik zei eerder al: een enkele wandelwagen voldeed niet, helaas. Fons kan ietsje minder ver wandelen dan ik dacht en heeft gewoon vaak zin om lekker te chillen (kind van zijn moeder haha). Daarnaast woon ik nu in een landelijk gebied, dus een meerijplankje zou niet zo heel veilig zijn met een eigenwijze peuter. Ik zag hem al van het plankje springen en de weg op rennen. Hij blijft natuurlijk een peuter. Liever zet ik hem dan goed vast in de gordels zodat ik zicht op hem heb. Hij mag dan wandelen op de stukken waarop het veilig is en zolang hij dat vol kan houden en dat gaat tot nu toe prima.

De adapters die je nodig hebt om van de enkele wagen een duo-wagen te maken.

 

Wat me tegenstaat aan de meeste duo-wagens die ik tot nu toe heb gezien is dat de reiswieg heel laag bij de grond zit. Ik zag het al helemaal voor me dat mijn baby compleet nat zou worden als ik langs plassen loop en er een auto vol in de plassen rijdt. Daarnaast lijkt het me gewoon ontzettend koud en tochtig voor zo’n kleintje. De reiswieg van de Sleek, de Thule Sleek bassinet, staat dus nog hartstikke hoog als je hem in duo-wagenstand gebruikt. Hij zit wel iets lager dan een gewone reiswieg in een mono-wagen, maar nog steeds lekker hoog. Zo breek ik overigens ook niet mijn rug als ik Noor in en uit de wagen wil halen. Nóg een voordeel.

Fons zit lekker hoog en droog in de duo-wagen. Hij vindt het echt heel leuk en gezellig om met mij en Noor op pad te gaan. We kletsen en zingen wat af. De stang voor zijn zitje vindt hij fantastisch en daar trommelt hij lekker op. Open maken lukt hem niet zelf trouwens, maar zelf dichtmaken vindt hij maar wat leuk. Hij klimt ook graag zelf in zijn peuterzitje, wat prima gaat, ook als Noor er al in ligt. De kinderwagen staat solide en stabiel op de grond, ik ben helemaal niet bang voor omkiepen of wat dan ook. Daar is volgens mij goed over nagedacht door Thule.

Van reiswieg naar sibling-seat

Onlangs heb ik de reiswieg naar zolder verplaatst en omgeruild voor de sibling-seat. Noor was het zat om steeds te liggen. Qua lengte zou ze nog wel eventjes in de reiswieg passen trouwens. Ze draagt nu maat 74 en past er nog prima in. Maar ja, ze is nu zes maanden, dus krijgt ze steeds meer behoefte aan zitten en om zich heen kijken. De sibling-seat is net een slag kleiner dan het gewone peuterzitje en kan alleen aan de voorkant van de wagen gezet worden. Daar moest ik eventjes aan wennen, want ik had haar graag het dichtste bij me gehad. Als Fons niet zo’n reus was geweest had hij ook wel in het kleinste zitje gepast, maar helaas: dat gaat dus niet. Ik heb nu beide zitjes naar me toe staan. Noor kan ik dan goed aankijken als ik éven om Fons heen kijk. Fons zit nog steeds hoog en droog in zijn peuterzitje, dikke prima.

 

De verschillende standen van de Thule Sleek

Zoals je kunt zien heeft de Thule Sleek nogal wat mogelijkheden qua standen. In de standaard versie is het peuterzitje naar je toe of van je af te zetten. De bassinet is alleen met de opening naar je toe te plaatsen. Met adapters plaats je ook gemakkelijk de autostoel op het frame.

In duo-wagen zijn er nogal wat mogelijkheden. Ik heb tot nu toe alleen de stand met de reiswieg en het peuterzitje gebruikt en daarnaast dus de twee zitjes met de gezichten naar me toe. Je hebt voor de duo-wagen stand overigens wel adapters nodig.

Eigenschappen van de Thule Sleek kinderwagen

Een aantal eigenschappen van de Thule Sleek kinderwagen waar ik zeer over te spreken ben:

 

  • Het zonnescherm op de peuterzit is uitschuifbaar. Er zit daarnaast ook een zonneklep en een kijkvenster in en het beschermt tegen uv-stralen. In de bassinet is er ook een ventilatierooster te vinden in de kap. Ik ritste deze regelmatig open voor Noor. In het begin om haar meer frisse lucht te geven en op het laatst, toen het al winter was en het weer guurder werd, om haar mee uitzicht te geven. Ik merkte dat ze het heerlijk vond om wat meer om zich heen te kunnen kijken.

  • De peuterzit kan in de rijrichting of tegen de rijrichting in geplaatst worden.
  • De boodschappenmand is ruim genoeg om je dagelijkse boodschappen in te vervoeren. Hij is helemaal open te ritsen voor nog meer ruimte en daarnaast goed af te sluiten met een handige magneetklep.
  • De schokdempende vierwielophanging is werkelijk perfect. De Sleek rijdt heel ‘smooth’ over de weg, wat voor weg dat ook is. De banden zijn lekvrije foambanden, dus geen geouwehoer met lekke banden op cruciale momenten.
  • De Thule Sleek is ook geschikt voor lange mensen. Mijn man is bijna twee meter lang en loopt zonder tegen de wielen te schoppen achter de wagen. Hij hoeft ook niet te bukken om de duwstang goed vast te houden. Ik ben zelf 1.78m en vind het heel fijn om de duwstand lekker hoog te hebben, dat loopt nog lekkerder vind ik.
  • Makkelijk en compact op te vouwen, vooral als je de wielen er af haalt. De Sleek is ook op te vouwen terwijl het zitje er nog gewoon op zit. Ideaal voor als je snel weer op pad wilt zijn met je kindje.

De kofferbaktest

En dan nu de grote vraag: past de Thule Sleek makkelijk in de kofferbak? Als mono-wagen is dat zeker geen probleem. Ik heb een Ford Focus met een gemiddelde kofferbak en daar past de wagen zonder moeite te hoeven doen. Ik haal de wielen er niet af als ik alleen het peuterzitje of alleen de reiswieg mee heb. Als ik de peuterzit en de reiswieg mee heb heeft mijn kofferbak er wel iets meer moeite mee. De reiswieg is klein op te klappen, dus dan vouw ik de wieg altijd op. Ideaal dat dat kan trouwens. Ik haal de wielen van het frame af en klap alles zo klein mogelijk in. Veel boodschappen kunnen er dan niet meer mee, maar goed: sowieso is op pad gaan met twee kinderen al een halve volksverhuizing. Mijn kofferbak kan het sinds het gebruik van twee zitjes veel beter aan. Ik leg ze op elkaar, ideaal.

Ingeklapt met de wielen en de adapters voor de duo-functie er nog op.
Ingeklapt met de wielen en adapters eraf.
Op de duwstang zit een extra stukje plastic. Dit vond ik eerst heel gek, maar op een beurs legde een medewerker me uit dat je hierdoor je wagen zonder de duwstang te beschadigen in kunt klappen.

De accessoires die je kunt kopen voor de Thule Sleek

Er zijn nogal wat accessoires die je kunt kopen voor de Sleek. Ik heb zelf de bekerhouder, die vind ik ideaal. Ik doe hier niet mijn eigen beker in trouwens, maar die van Fons. Die kan hij zelf pakken als hij dorst heeft, heel handig. Daarnaast is het volgende te koop:

  • Een glider board, een meerijplankje
  • Een snack tray
  • Een cup holder

  • Een footmuff, een voetenzak
  • Een seat liner, een inleg voor het peuterzitje
  • Een mesh cover zodat je kindje geen last heeft van vliegen

  • Een luiertas
  • Een organiser tas
  • Een adapterkit
  • Adapters voor de gewone autostoel en de Chicco autostoel
  • Een reistas zodat je hem makkelijk zonder beschadigen mee kunt nemen

Je kunt je Sleek kinderwagen dus zo compleet maken als je zelf wilt. Ik heb er voor de winter wel een voetenzak in zitten, maar ik had er nog eentje van een ander merk en die past prima. Alleen aan de bovenkant is hij wat groot, dus moet ik een beetje proppen, maar heel storend is dat niet.

Mijn mening over de Thule Sleek kinderwagen

Was het je al opgevallen dat ik positief ben over deze wagen van Thule? Niet? Nou, ik ben dus erg positief over de Sleek. Wat een heerlijke wagen is dit. Ik ben heel blij dat ik de mogelijkheid heb gekregen om deze wagen te testen. Ik mocht de wagen niet houden, maar ik mocht hem wel met korting kopen, zoals ik al eerder zei. Dit heb ik dan ook gedaan, dat zegt al genoeg over mijn mening. Het is een hele aanschaf, zo’n wagen, dus daar moet je wel goed over nadenken. De wagen met peuterzitje en reiswieg kost €1049,95. Daarmee zit de Sleek in de middenmoot. Hij is niet het goedkoopst, maar zeker ook niet zo duur als andere populaire merken.

Wat ik fijn vind aan de Sleek is dat je merkt dat het gemaakt is door een merk wat gespecialiseerd is in alles wat met vervoer heeft te maken. Er is écht goed nagedacht over de wagen. De Sleek bevat reflecterende strepen zodat je goed zichtbaar bent, is ongelooflijk wendbaar en de vering is perfect te noemen. Daarnaast is hij makkelijk in en uit te klappen. De bassinet haal je in één beweging en met één hand van het frame af, ook al zo’n handig snufje.

Is er dan niks negatiefs te bedenken? Ja, één ding en dat is dat de sibling-seat alleen aan de onderkant van de wagen te bevestigen is én dat hij iets kleiner is dan het normale zitje waar Fons in zit. Dit maakt dat Fons niet in de sibling-seat past, want dat is nou eenmaal een grote jongen.  Ik had het fijn gevonden als ik Noor bovenin had kunnen zetten en Fons onderin zodat ik de jongste van het stel direct aan kan kijken. Desondanks blijf ik positief over de wagen. Er is weinig op aan te merken en ik ben blij dat ik deze wagen heb kunnen testen en dat ik hem daarna kon aanschaffen.

Welke kinderwagen heb jij gekocht en waarom?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten